Doelstellingen

Vanuit het Friesland worden promovendi begeleid op het gebied van medische opleiding, training, toepassing van gaming in vaardigheidsonderwijs, liesbreukchirurgie, slokdarm- en endeldarmkanker, en bekkenbodemproblemen.

De Stichting Adriaan Metius ter bevordering van chirurgische wetenschappelijke activiteiten in Leeuwarden heeft als haar missie:

• Opzetten, uitvoeren en ondersteunen van wetenschappelijke chirurgische onderzoeken met name in/vanuit Friesland.
  • Ondersteunen en begeleiden van medisch studenten in Friesland bij keuzestages en onderzoek.
  • Organiseren van nationale en internationale medische congressen in Friesland.

Vanuit het beleidsplan wordt ieder jaar een jaarplan opgesteld waarin opgenomen wordt:

• de doelstellingen voor dat jaar;
  • de eerst verantwoordelijke(n) binnen de stichting voor deze doelstellingen;
  • de bijbehorende planning.

Aan het eind van het jaar vindt evaluatie van het jaarplan plaats hetgeen input levert voor het jaarplan van het daaropvolgende jaar.